Tarieven online strategie
Wil je jouw online activiteiten professionaliseren en wil je hier een sparringspartner voor in de arm nemen? Me Myself Mar staat voor je klaar!
Aan de basis van elk online vraagstuk ligt een goede strategie. Om tot een goede strategie te komen, gaan we samen aan de slag. Samenwerken, kennisdelen, brainstormen.
1. Analyse
De eerste stap is altijd de analyse: wat is jouw doelstelling? Wat wil je bereiken? Wie is je doelgroep of klant? Ik duik in de statistieken van jouw website en ik kijk naar de concurrenten.
2. Customer journey
Vervolgens kijken we samen naar jouw klant en verplaatsen we ons in zijn situatie. Ik stel daarbij vragen als: wat is de behoefte van je doelgroep? Hoe ziet het (online) oriëntatieproces eruit? En door welke factoren wordt je klant nog meer beïnvloed tijdens zijn reis? Weten hoe de customer journey er uitziet, is essentieel voor het bepalen van je online strategie.
3. Keuzes maken
De moeilijkste vraag in een strategietraject is: wat doen we niet? Door de strategie goed af te bakenen wordt duidelijk wat precies nodig is: een website of webshop, met of zonder de connectie met bestaande systemen? Welke kanalen gaan we gebruiken en wat betekent dat voor je taakverdeling in de organisatie? De juiste strategie is een strategie die past bij zowel je doelstellingen als je mogelijkheden. Ook daarin denken we met je mee en verzorgen we oplossingen waar die nodig zijn. Of het nu gaat om technische oplossingen, online marketing of content.
4. Concept en plan
De input uit voorgaande stappen wordt uitgewerkt in een concept en een plan. Wat gaan we precies maken, en hoe kunnen we onze doelen bereiken? In een goed concept en een duidelijk plan zijn alle wensen, behoeften en ideeën vastgelegd. Dat schept duidelijke verwachtingen, die we vervolgens kunnen waarmaken.
5. Realisatiefase, bouw van site of webshop
Na een goed onderbouwde keuze voor een gebruiksvriendelijk content management systeem (CMS) starten we met de realisatiefase. Met een geschikt CMS pas je zelf de inhoud van pagina’s of producten op je website eenvoudig aan. Je kunt het zelfs zo inrichten dat alleen bepaalde content getoond wordt aan specifieke bezoekers.
Werkwijze & voorwaarden
• Na een eerste kennismaking spreken we sparringsessies af om bovenstaand verhaal door te nemen en uit te werken.
• Een sparringsessie neemt altijd een dagdeel in beslag en wordt achteraf gefactureerd.
Tarieven
Sparringsessie op locatie (4 uur): € 280 Uitwerken per uur: € 60 (facturatie op basis van nacalculatie) |