Content marketing biedt ieder bedrijf meerwaarde waarmee je zelfs behoeftes kunt creëren. Je toont je kunde en autoriteit én je website krijgt een betere vindbaarheid door relevante content. Google geeft namelijk aan dat unieke, authentieke content een belangrijke rol vervult in de zoekalgoritme.
Daarbij vormt content marketing een essentiële verbindende rol binnen je gehele online marketing strategie. Ik help je een tree hoger komen met content marketing om zo jouw doelgroep beter te bereiken en aan je te binden.
Betere vindbaarheid door relevante content
Wat is content marketing?
Eerst een stukje uitleg over content. Content is er in diverse vormen. Het kan de inhoud van een website zijn of van een ander mediakanaal. Teksten, foto’s, video, formulieren tot blog. En wat is content marketing? Dat is het aanbieden van relevante en deelbare informatie, via het juiste (social) mediakanaal, voor de juiste doelgroep met als doel deze aan je te binden.
Niks nieuws toch? Dat lijkt het inderdaad niet, maar content marketing gaat om het aanbieden van een stuk kennis van jouw organisatie en merk. Waar jij in feite je geld mee verdient en waar je doelgroep iets aan heeft. Je moet natuurlijk niet al je kennis tentoon stellen, maar wel een kijkje in de keuken geven waardoor je doelgroep geraakt wordt, er meer van wil weten of er meer van wil aanschaffen. Het kan ook zomaar zijn dat jij een behoefte creëert. Een behoefte waar jouw potentiële klanten nog niet over hadden nagedacht en nu opeens wel.
De kern van content marketing
De kern is dat je laat zien wat jouw meerwaarde is. Dit doe je met goede informatie over je producten en diensten, video’s, blogartikelen en wellicht whitepapers. Met SEO, de juiste zoekwoordenstrategie en social media zorg je er vervolgens voor dat deze content gevonden wordt. Het resultaat? Je trekt online meer bezoekers door een betere vindbaarheid, je krijgt meer naamsbekendheid én meer klantloyaliteit.
Ga bloggen!
Content verspreiden door middel van bloggen verdient speciale aandacht. Wil je een grote slag slaan met content marketing, dan moet je gaan bloggen. Het is de goedkoopste, snelste en meest effectieve manier om kennis te delen én nieuwe klanten binnen te halen. Met inspirerende blogberichten beantwoord je vragen van jouw doelgroep. Doe je dit consequent, dan bereik je een voorkeurspositie bij je doelgroep.
Een paar feiten op een rij:
- B2B bedrijven die bloggen genereren 70% meer leads dan bedrijven die niet bloggen
- B2C bedrijven die bloggen genereren ruim 80% meer leads dan bedrijven die niet bloggen
- Blogs worden eerder gedeeld dan advertenties
- Bedrijven met een blog scoren hoger in Google
- Bedrijven met een blog hebben zo’n 55% meer bezoekers op hun website
Content marketing uitbesteden
Wil je aan de slag met contentmarketing? Ik kan je hierbij helpen. Hoe groot of klein je ook wilt beginnen; voor het schrijven van sterke online content, het opstellen van een content marketing plan of de content marketing van A tot Z uitbesteden.
Maak een afspraak
Wil je graag eens samen sparren over content marketing? Ik kom graag bij je langs. Neem contact met me op voor het maken van een afspraak.
Of stel marketingvraag! Tarieven