Content marketing wat levert het op

Content-marketing-wat-levert-het-op

Pas schreef ik een artikel over ‘epische content’. Bij dat artikel bedacht ik een speciale strategie om je artikelen te promoten via een Power Content Campagne.

Dit soort content marketing strategieën denk ik uit voor mijn klanten, maar voor mijn eigen business gebruik ik het eigenlijk nooit. Klinkt bekend zeker, of niet? Maar deze keer wilde ik het óók voor mezelf gebruiken en zien hoe succesvol het is. Zo gezegd, zo gedaan. En in dit artikel laat ik je zien wat content marketing me opleverde.

Het begint pas als je blogpost af is

Schrijf je (regelmatig) artikelen, dan weet je dat het schrijven van een écht goed artikel behoorlijk wat tijd kost. Dan is het een hele overwinning als dat artikel online staat. Maar het stopt niet bij het online zetten.

Nee, eigenlijk begint het dan pas, want je wilt natuurlijk dat je artikel gelezen wordt, gedeeld wordt en dat je reacties krijgt. Misschien deel je het vervolgens via je nieuwsbrief en via je social media kanalen, maar waarschijnlijk houdt het dan wel op.

Daar ontwierp ik de Power Content Campagne voor. Een stap voor stap methode om in korte tijd héél zichtbaar te zijn bij jouw doelgroep. Dat ze eigenlijk niet meer om jouw artikel heen kunnen, zonder dat het opdringerig wordt.

Het is een eenvoudige strategie, maar het kost wel tijd en lef. En dat heb ik geweten, haha! Ik had nog nooit een Facebook live uitzending gedaan. Maar voor alles moet een eerste keer zijn. Dus ik heb het ook gewoon gedaan. En de volgende keer zal het veel makkelijker zijn. Zo werkt het gewoon. Je moet in de actiestand komen.

Klanten of fans

Het schrijven en delen van artikelen doe je natuurlijk om een aantal redenen. Ik noem er een paar: om meer traffic naar je website te krijgen, gratis bezoekers te ontvangen, hoger te komen in Google, je expertstatus te vergroten en leads te verzamelen.

Dit zijn voor mij ook allemaal redenen waarom ik blogartikelen schrijf voor mijn eigen website. Maar daarnaast doe ik het ook om ‘fans’ te krijgen.

Fans zijn voor mij mensen die graag meer van mij te weten willen komen en graag een stapje dichterbij willen komen. Die uit eigen beweging mijn berichten en adviezen lezen (en toepassen). Zo met mij een band opbouwen en mij als de ‘go-to-person’ zien op het gebied van content marketing & website content. Die op hun tijd klant bij mij wil worden. En mij vervolgens aanbevelen bij anderen.

Als ik dan naar de resultaten kijk van een campagne, dan kijk ik verder dan alleen daadwerkelijke afspraken of nieuwe klanten.

Ik kijk ook naar:

  • De personen die zich inschrijven op mijn mailinglijst
  • Reacties die ik ontvang op mijn bericht
  • Het aantal keren dat mijn berichten op Facebook worden opgeslagen
  • Hoe vaak mijn berichten worden gedeeld
  • Etc.

Wat heeft het mij dan opgeleverd?

whatsapp-relatie-monsterbericht

  • De blogpost over epische content is mijn best bezochte blogartikel ever (en het staat in de top 3 van beste bezochte pagina’s van mijn hele website)
  • Extra inschrijvingen op mijn e-maillijst via de weggever in het artikel over de Power Content Campagne
  • Nieuwe leden voor mijn besloten Facebook groep ‘Content Marketing Mastermind’
  • Nieuwe opdrachten vanuit mijn (bestaande) netwerk
  • Spontane mailtjes en appjes met een bedankje
  • Een explosie aan nieuwe profielbezoekers van mijn LinkedIn profiel
  • Nieuwe connectieverzoeken op LinkedIn en nieuwe volgers op mijn bedrijfspagina op Facebook
  • Totaal onbekenden die mij via LinkedIn benaderen voor kennismakingsgesprekken

Dit heb ik bereikt zonder adverteren, die stap heb ik namelijk achterwege gelaten in de campagne. Ik heb dit bereikt met lef en tijdsinvestering. Cool toch?

Gratis bezoekers zie ik nu binnen komen

Door het volgen van mijn Power Content Campagne heb ik mijn artikel een echte boost gegeven. Hierdoor heeft Google mijn artikel ook sneller opgepakt en zie ik nu al de eerste organische bezoekers komen. Dit zijn de mensen die mijn bericht via Google vinden.

Dus nog een extra reden om je artikelen op deze manier regelmatig te promoten. Mits je artikel belangrijk en waardevol is.

Opvallend

Wat ik wel leuk vind om te vermelden, is dat het aantal doorkliks via Facebook het grootste was. Daarna via LinkedIn en als laatste via e-mail.

Wat ik de volgende keer anders doe

Ik maakte dus een promovideo voor mijn bericht, die ik plaatste op LinkedIn en Facebook. Het valt echt op dat de video op LinkedIn het vele malen beter doet dan een ‘gewone’ post. Meer views en meer kliks. Wat ik de volgende keer extra ga doen, is óók het plaatsen van een tekstuele post. Een week na de video. Ik denk dat die combi nog beter werkt.

Oh, en de volgende keer ga ik ook zeker adverteren. Dat is het gewoon waard!

Ga jij de campagne ook toepassen?

Dus de volgende keer dat jij een waardevol (blog)artikel hebt geschreven, plan dan gelijk tijd in voor de promotie. Ik raad je dan absoluut aan de promotie via de stappen te doen van de Power Content Campagne.

Heb je het stappenplan nog niet gedownload? Vraag het op deze pagina aan. En heb je hier vragen over? Laat het me weten! Ik help graag.

Opvallen bij klanten

Wil jij je bedrijf ook op de kaart zetten met een unieke communicatie strategie? Kijk dan eens bij mijn Content boost sessie. Samen een doelgericht plan opstellen voor jouw business dat gegarandeerd resultaat oplevert.

Wat waren jouw resultaten van in korte tijd heel zichtbaar zijn? Laat het weten in een reactie of in de besloten Facebook groep Content Marketing Mastermind. Wees welkom!
Me Myself and Marjolijn

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *